reklama

Psychologický výskum

Každý deň sa zamýšľam nad reality show Mojsejovci. Nedajú mi spať, obrazne povedané. Každý si ju vysvetľuje po svojom, ja si myslím, že je to niečo ako „psychologický výskum ľudstva“. Nejdem písať o nechutnosti a trápnosti, ktoré túto show od začiatku sprevádzajú. Pri rôznych kaviarňových posedeniach s priateľmi sme Mojsejovcov niekoľko krát preberali. Názory sa rôznia, jedným sa páčia, druhým nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja mám na ňu takýto názor: Táto show je jeden obrovský psychologický výskum. Pri sledovaní treba iba pozorne sledovať. Psychológovia sledujú aktérov show. Sleduje ich aj psychológ z „crew“ – pán, ktorý je súčasťou show. Pravdepodobne je to naozajstný psychológ. Psychológa, ktorý sleduje psychológiu súťažiacich, sledujú psychológovia – kolegovia. Súťažiaci, ktorý si rozrezal telo a nasypal na ranu soľ, pracuje na psychiatrii. Jeho kolegovia psychológovia ho určite sledovali a rozmýšľali, či je naozaj ich kolega, alebo jeden z pacientov. Ostatní psychológovia z liečebne sledujú ich bývalého, veľmi bohatého klienta Braňa. Braňo sa hrá na psychológa tiež a s vážnosťou diagnostikuje tých - ktorých súťažiacich, napríklad takto: „To ta je šaľena“ alebo „A čo si Ty padla z čoho...“, tiež „To ta je dóbra policajtka, chcem aby ma vyšetrovála“. Eleonóra prikyvuje, prípadne vtipnou glosou doplní manžela Braňa. Výskum sa pravdepodobne týka namjä toho, čoho sú schopní ľudia pra dva milióny. Úplne iný výskum prebieha pred obrazovkami, v obývačkách divákov. Ja si napríklad všímam moju rodinu, s ktorou som túto show sledoval asi dvakrát. Prvý krát s kamennou a zhrozenou tvárou. Aj moja mama. Mala strach v očiach. Druhý krát sa objavili už aj nejaké tie úškľaby. V každom prípade by som chcel vidieť, ako sa pri tejto show tvárili obyčajní ľudia, tzv. Slováci obyčajní. Táto show je jeden obrovský výskum. Ak ju však niekto obdivuje, ľutujem ho. To je záver môjho psychologického výskumu.

Michal Lysek

Michal Lysek

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Michal, 26 rokov, žijúci a (ne)tvoriaci v Prahe.. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieĽudiaHudbarôzne...

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu